duminică, 31 iulie 2011

Spada Codatronca Monza – un altfel de supercar Made In Italy



Spada Codatronca este o dovadă clară că lista bolizilor italieni nu se reduce doar la Ferrari și Lamborghini. Pasionații de viteză au ocazia să descopere la Monza un supercar diferit față de produsele de serie, capabil să ajungă de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde.
Nimic nu este întâmplător în industria auto. Iar Spada Codatronca poate părea doar la început o asociere ciudată de cuvinte italienești. Primul se traduce prin „sabie” dar este și numele unei familii cu tradiție în designul auto. Al doilea are semnificația de „spate tăiat” și definește una dintre cele mai eficiente soluții aerodinamice pentru caroseriile supercar-urilor adevărate.

Spada Codatronca Monza reprezintă versiunea barchetta (descoperită) a modelului Codatronca Coupe lansat în 2008 de Paolo și Ercole Spada alături de Domiziano Boschi. Toți sunt implicați în studioul de design Spadaconcept și în atelierul de producție Spadavetturesport. Pentru 2011, comanda unui Codatronca „extrem” a venit din partea companiei Aznom, partenerul Spada în materie de interioare și materiale ușoare. Aznom a dorit un model de expoziție asociat circuitului de la Monza pe care să îl afișeze ca vector de imagine la toate evenimentele importante și care să îi demonstreze legătura strânsă cu lumea designului auto.



Unicatul Codatronca Monza oferă performanțe îmbunătățite față de versiunea coupe iar interiorul spartan face o trimitere spre modelele spyder din anii 1960. Orașul Monza a fost ales deoarece găzduiește sediul istoric al clientului Aznom dar este și locul în care se găsește circuitul Autodromo Nazionale Monza. Deși ediția „Monza” rămâne o demonstrație tehnică și estetică destinată expozițiilor, producătorul Spadaconcept oferă la comandă versiunea spyder (barchetta) clienților pregătiți să acceadă la cel mai ridicat nivel din lumea supercarurilor. Codatronca Monza are un șasiu tubular din aluminiu pe care a fost montată o caroserie ușoară din fibră de carbon și materiale compozite. Motorul V8 de 7 litri este dezvoltat de Italtecnica și, față de versiunea coupe, a primit acum două turbine pentru a putea furniza 720 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h se face în 3 secunde fără a fi neceasară schimbarea în a doua treaptă de viteză. Transmisia este manuală cu 6 rapoarte iar viteza maximă atinge pragul de 335 km/h.

Grație structurii ușurate, Codatronca Monza cântărește numai 1180 kg. Aznom, clientul și partenerul Spadaconcept, a avut grijă ca în interior să nu se găsească decât elementele strict necesare „împrumutate” din lumea motorsportului. Scaunele scoică și centurile de siguranță sunt furnizate de Sabelt iar volanul Aim integrează toate instrumentele de bord ca în Formula 1. Există și o cameră la bord care înregistrează HD toate informațiile afișate pe volan. Pachetul tehnic este completat de jantele OZ Ultra-leggera și sistemul de frânare Brembo folosit la modelele de FIA GT3. Suspensia este de asemenea derivată din competiția profesionistă GT3 și permite reglarea comportamentului în funcție de circuit, condiții meteo și anvelope.

Reușita lui Codatronca are la bază geniul designerului Ercole Spada, același care, lucrând pentru Zagato, a dat naștere modelelor Aston Martin DB4 GT Zagato și Lancia Fulvia Sport. Tot de numele Spada se leagă BMW Seria 7 E32 (1987-1994) și BMW Seria 5 E34 (1989 – 1996). În anii 1980, designerul s-a întors să lucreze pentru Fiat unde a desenat Tipo dar și Lancia Dedra, Delta și Kappa. Toate în competiție cu Giorgetto Giugiaro, un alt designer italian celebru, născut în același an și aceeași lună.

În prezent, Ercole Spada este ajutat de fiul său Paulo să demonstreze potențialul imaginației italiene. Modelul pe care îl produc la comandă, Spada Codatronca, se clasifică printre cele mai frumoase și performante mașini ale momentului. Versiunea coupe este capabiă să atingă viteze ridicate dar este descrisă și ca soluție de weekend, fiind dotată cu un set de bagaje proiectat special să se potrivească în portbagajul atipic.

0 comentarii: